Hopp til hovedinnhold
Senteret sitt bannerbilde

Reisevaksiner settes IKKE på Stovner legesenter

12. juni 2024

Pasienter som ønsker reisevaksiner bes kontakte helsestasjonene i sin eller annen bydel/kommune, da disse har egne reisevaksinasjonskontor. De har vaksiner tilgjengelige på kontorene sine. 

Får man ikke time hos dem, finnes det mange private aktører som setter reisevaksiner. Apotekene setter og reisevaksiner. 

 

Ny fastlege

15. april 2024

Dr Giovanna Pando er ny fastlege etter Dr Hayder Abdullah som sluttet 15.4.24. Hun er i full stilling fra og med 15.4.24. 

Vi ønsker dr Pando velkommen og takker dr Abdullah for den tiden han har vært hos oss. 

Alle pasientene til dr Abdullah er automatisk blitt flyttet til dr Pandos liste. Det vil gå ut et offisielt brev om dette fra HELFO. 

Vi slutter med Fürst og går over til Unilabs

10. februar 2024

Fra mandag 12.2.24 går vi over til å benytte Unilabs for analyse av blodprøver og mikrobiologiske prøver.
De har åpnet en ny Prøvetakingsstasjon til høyre for vår inngang i 3.etg i nabobygget. Vi håper dette vil medføre at tilbudet til våre pasienter blir mye bedre med en stabil åpningstid. 

Slik er vår nye ordning: 

  1. Du får rekvisisjon til dine prøver av din lege. 
  2. Du mottar deretter en SMS fra Unilabs med nærmere forklaring til deg. 
  3. Vårt eget laboratorium er nå stengt for annet enn interne prøver. 
  4. Gå ut vår hoveddør, deretter til høyre over rampa til neste inngang der du tar heisen opp til 3.etg til Unilabs tappestasjon. Her får du tatt alle prøvene dine med en gang. 
  5. Dine prøvesvar kan du hente ut direkte fra Unilabs side for pasientsvar: Mitt Unilabs 

 

Viktig vedrørende flytting til Nedre Rommen 5

20. september 2023

Stovner Legesenter flyttet til Nedre Rommen 5, inngang D mandag 2.10.23. Her har vi fått flotte og moderne lokaler som gir både våre ansatte og ikke minst våre pasienter et mye bedre tilbud. 

Parkering gjennom Aimo langs veien mot vår nye inngang. Last ned Easypark appen for enkel betaling. Det er også 3 HC-plasser inn mot ny rullestolrampe. 

Vår inngang ligger bare 150m fra ROMMEN T-banestasjon

Vi ønsker alle våre pasienter hjertelig velkommen. 

E-konsultasjon

29. mars 2023

E-konsultasjon skal ikke brukes til ØYEBLIKKELIG-HJELP-HENVENDELSER da det kan ta inntil 5 virkedager før du får svar. E-konsultasjon vil være stengt når den enkelte lege har ferie. Du må da kontakte legesenteret for en vanlig legetime ved behov. 

Reseptbestilling

29. mars 2023

Resepter på faste medisiner er klare for uthenting 3 dager etter at du har bestilt, vi ber derfor om at du bestiller resepter i god tid før du trenger dem.

GDPR - Personverninformasjon til våre pasienter

31. august 2018

Klikk på lenken under for å se vår personverninformasjon:

https://trinnvis.no/ressurser/hvordan-blir-helseopplysningene-dine-behandlet/

Hvordan registrere seg på Helsenorge.no?

28. mars 2018

Bruksanvisning finner du her!

Video som forklarer bruk av Hesenorge.no

26. mars 2018

Timebestilling
Reseptbetilling
E-konsultajson
Kontakt legekontoret

Alt dette forklares i videoen fra Helsenorge.no under:

https://vimeo.com/194981142

 

Timebestilling via helsenorge.no

22. februar 2018

1) Du kan nå bestille time fra kl 16:00 dagen før om du benytter helsenorge.no (gratis tjeneste).
Finner du ingen ledige timer via dette valget kan du nå:

2) Velge «Foreslå tidspunkt selv». Forutsetningen er her fortsatt at du bare kan foreslå time samme dag, ev til dagen etter om du gjør det kvelden før.

Timebestilling via Helsenorge.no

25. januar 2018

For alle våre leger (også vikarene) kan du nå velge time selv GRATIS på Helsenorge.no 

For vikarene sin del vil det være fastlegenes navn om dukker opp i Helsenorge.no. Bare bestill på denne så får du time hos vikaren.

Gratis reseptbestilling

9. januar 2017

Registrerer du deg på helsenorge.no vil du kunne bestille e-resepter gratis. Du vil også kunne sende oss beskjeder og vi kan sende deg beskjeder, brev og holde elektroniske konsultasjoner med deg.

Nå mangler det bare at du registrerer deg! Finn fram din BankIDkodebrikke eller benytt BankID så er du bare noen tastetrykk unna en mye enklere kommunikasjon med din fastlege. 

-

Når du har registrert deg send oss en tekstmelding fra valget "Kontakt legekontoret". 

Hva er Kjernejournal?

18. august 2015

Fra 15.8.15 har alle innbyggere i bydelene Stovner, Alna og Grorud sammen med hele Akershus fått etablert sin kjernejournal. Dette vil gjøre det sikrere for våre pasienter å få korrekt og sikker behandling ved akutte syketilfeller der akuttetatene, sykehus og Legevakter trenger å få tilgang til livsviktig informasjon.

  1. Helsepersonell kan raskt få informasjon som er viktig om du blir akutt syk

  2. Legen din kan registrere alvorlige allergier eller annen kritisk informasjon

  3. Du kan legge inn egne opplysninger i din kjernejournal

  4. Både du og helsepersonell ser de samme opplysningene

  5. Du og legen får god oversikt over dine legemidler

Spør din fastlege om dette om du ønsker mer informasjon om ordningen.

Les mer om dette her!

Har du skiftet adresse, telefonnummer eller arbeidsplass?

19. desember 2012

Husk å informere oss om skifte av adresse, telefonnummer eller arbeidsplass.

Uten korrekte opplysninger om dette blir vi ikke like godt rustet til å hjelpe deg.

Hva er mine resepter?

15. oktober 2012

mineresepter.no er en internettbasert tjeneste som tilbys av Helsedirektoratet.

Du trenger elektronisk ID for å logge deg inn. Les mer om hvordan du skaffer deg tilgang til mineresepter.no her.

Tjenesten gir deg som har fått en eller flere elektroniske resepter (eResept) oversikt over dine aktive resepter, legemidler/varer du har fått utlevert hos apotek/bandasjist og antall utleveringer som eventuelt gjenstår.
Løsningen omfatter også dine barns resepter dine barns resepter (0-16 år) og eventuelle fullmakter.